مدیحه‌ای برای شرافت؛ آنان که رسته از سرشت تباهند | تحلیل و بررسی بازی Red Dead Redemption II

ساخت وبلاگ
 
از زمان معرفی بازی Red Dead Redemption II در سال ۲۰۱۶ و نمایشی ۳۰ ثانیه‌ای از آن، آنان که شیدای موسیقی و گرافیک و حال و هوایش شدند، تا زمان انتشارش به تاریخ ۲۶ اکتبر ۲۰۱۸، دیگر دلی در سینه برای انتظار کشیدن نداشتند؛ چراکه هرچه دل بود را Rockstar با ۵ نمایش دیگر از بازی، ربوده بود. زمانی که نخستین نمایش از گیمپلی بازی منتشر شد، بازی‌بازان جهان تنها ستایشگرانه یک جمله را زیر لب زمزمه می‌کردند: مگه می‌شه چنین بازی‌ای ساخت؟! آری! شدنی بود؛ و شرکت راک‌استار که یکی از درخشان‌ترین کارنامه‌های تاریخ Game را زیر بغل دارد، پس از ساخت پرفروش‌ترین محصول سرگرمی تاریخ، یعنی GTA V، محصولی شگفت‌آورتر، تحسین‌کردنی‌تر و تکامل‌یافته‌تر در تمامی ابعاد فنی و هنری را منتشر کرد. تا هم پاسخ این سوال داده شود، که آیا این شرکت قادر است دیگر بار محصولی در قواره‌ی GTA V خلق کند؟ و هم پاسخ یکی از جدل‌انگیزترین پرسش‌ها درباره صنعت بازی‌سازی را داده باشد. اینکه آیا “بازی” هنر است؟ یا می‌تواند باشد؟ پرسشی که “راجر ایبرت” منتقد نامی و پراعتبار حوزه سینما قاطعانه در پاسخ‌اش گفت: “بازی‌های رایانه‌ای هرگز به هنر بدل نخواهند شد”. این اظهار نظر ایبرت بحث‌های فراوان و ادامه‌داری را در میان جامعه بازی‌بازان و منتقدان برانگیخت؛ با این حال، اعتراف “پیتر سادرمن” سردبیر سایت Reason.com در مطلبی در سایت مجله “نیویورک تایمز” گویای روی دیگر بازی‌های رایانه‌ای، و خاصه بازی Red Dead Redemption II بود؛ اینکه این بازی “هنر حقیقی” است.
 
از شعرهایم!...
ما را در سایت از شعرهایم! دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : falakhanedoran بازدید : 87 تاريخ : شنبه 27 بهمن 1397 ساعت: 13:51